Založ si blog

Kde sa podel „ten“ Edo Chmelár alebo Nebodaj od mantinelu k mantinelu ?

Z dávnejších čias, keď som paberkoval, teda zbieral skúsenosti ako mladý začínajúci novinár, mi utkvelo v pamäti poučenie, že neradno sa doťahovať s pomocou „svojich“novín s inými novinármi v iných novinách alebo redakciách. Hoci sa to občas stalo, platila akási gentlemanská dohoda. Či aj v dnešných časoch, nie som si istý a tak mi zaťažko padlo sadnúť si ku klávesnici a písať o kolegovi od pera Edovi Chmelárovi.

Na úvod sa pánovi docentovi ospravedlňujem, ak sa ho niečo dotkne. Musím však zdôrazniť, že máloktorého pisateľa textov a verbálnych vyjadrení v médiách som najmä blogoch tak veľa chválil ako práve pána Chmelára. S vedomím desiatok rokov novinárskej praxe som si trúfol tvrdiť, že ide o osobnosť patriacu k najmúdrejším medzi múdrymi. Jeho publicistickú tvorbu oceňovala drvivá väčšina komentárov.

Mnohým čitateľom bolo veľmi ľúto, že nemá prístup na obrazovky televízorov, lebo sa stal poradcom predsedu vlády. Zjavne by nebol nezávislý ? Už nie je poradcom a preto sú oprávnené očakávania, či sa to zmení.

Rozhodne trvám na správnosti mojich subjektívnych hodnotení v predchádzajúcich riadkoch. A predsa ma niečo máta. Šediny mi dovoľujú o čomsi zapochybovať a vek zároveň núti pripustiť, že možno sa mýlim.

Ten titulok o tom, že Edo Chmelár sa kdesi podel, mi prišiel na um po dopozeraní známeho „vojnového“ filmu Kde sa podela siedma rota. Tie úvodzovky preto, že išlo skôr o komédiu ako vojnu. V našom prípade o komédiu a ani vojnu nejde, Edo Chmelár sa nikam nepodel, píše usilovne a kvalitne ďalej, aj keď niektoré jeho texty sú možno pridlhé.

Lenže, píše „trochu“ inak. Spoznať možno predporadcovskú, poradcovskú a postporadcovskú epochu. Pokiaľ p. Chmelár fungoval ako poradca premiéra, nepovedal by som, že otrocky súhlasil s vládnou koalíciou, nejaké náznaky „svojského“ pohľadu sa dali postrehnúť.

Keď sa Edo /ospravedlňujem sa aj za toto familiárne oslovenie/, porúčal z úradu vlády, niet čitateľa, ktorý nepostrehne rozdiel. Podľa niektorých až diametrálny. Opozíciu nechváli, ale koalícii a aj premiérovi dáva zabrať. Kamaráti tvrdia, že dokonca ide o frontálny útok. A veď v poriadku. Aj to je sloboda slova v rámci demokratických pravidiel.

Háčik to má. Kedy bol Eduard Chmelár autentický ? Vtedy alebo dnes ? Ak má ísť o rýchlu zmenu, nie je to celkom dôveryhodné. A možno sa naozaj mýlim.

Ďalej to nebudem rozpitvávať. Teším sa na to, že to jeden z našich najlepších publicistov vysvetlí, lebo isté rozpaky naozaj panujú. Ak číta blog Pravda. Aby som sa neskrýval, podpisujem sa pod tento článok.

Milan Španír

Mali sme všetko, nemáme nič alebo Nejde národu o existenciu ?

19.09.2024

Úprimnosť sa v tejto spoločnosti akosi nenosí. Malý príklad – trochu som sa naposledy v tomto blogu obul do publicistu Chmelára, ktorý nútene preveksloval nielen z postu poradcu, ale aj v názovej rovine do“nezávislých“ vôd. A tu ho máš – obul som sa len trochu a viacerí komentátori pod príspevkom ma obvinili, že len „trochu“ a hoci som sa [...]

Kto koho odvolal alebo Prečo médiá ohlupujú

17.09.2024

A máme za sebou odvolávanie podpredsedu parlamentu. Zatiaľ to nevyzerá tak, že by sa zatriasla zem, stačí veľká voda, ale to azda spolu nesúvisí. Skôr ide o to, čo sa o tom dozvedá verejnosť, ako o tom informujú médiá. Pri tej potope ťažko krivo obviňovať vládu, veď rovnaké, ba aj väčšie problémy majú susedné štáty. Moji mladší kolegovia v žurnalistickej [...]

Aby hlúposť opäť nenadnášala alebo Už nie holubička, ale holubník

14.09.2024

Chcem sa zmieniť o Sobotných dialógoch vysielaných verejnoprávnym rozhlasom. Redaktor Baránek si pozval ministra vnútra Matúša Šutaja Eštoka a oproti nemu sedel podpredseda parlamentu Michal Šimečka. V blogu nikdy nemám problém sa kriticky vyjadriť bez výnimky ku každému. Svojho času som napr. uverejnil nie celkom lichotivý príspevok s titulkom Keď Šutaj nevie, čo chce [...]

David Lammy, Veľká Británia

Británia vyzýva na okamžité prímerie medzi Izraelom a hnutím Hizballáh

19.09.2024 23:17

Vojna nie je nevyhnutná, existuje diplomatická cesta, upozornil francúzsky prezident Macron.

Stalin Mednoje

Rusko prepisuje históriu. Moskva zrušila tisíce rehabilitácií obetí stalinizmu

19.09.2024 21:54

Štát je silnejší ako jednotlivec a každý, kto s tým nesúhlasí, je blázon alebo nepriateľ, uviedli kritici.

Czech Nuclear

Juhokórejský prezident sľúbil v Prahe hladký priebeh stavby jadrových blokov v Dukovanoch

19.09.2024 20:45

Jun Sok-Jol do Prahy dorazil zhruba dva mesiace po tom, ako vláda rozhodla o tom, že dva nové reaktory v Dukovanoch má postaviť juhokórejská KHNP.

KOŠICE: Podpora Kultúrneho štrajku, protest

FOTO: V Slovenských mestách sa protestovalo proti krokom ministerstva kultúry

19.09.2024 20:18

Výbor Kultúrneho štrajku tvrdí, že na ministerstve kultúry sa protizákonne prepúšťa a zastrašuje.

milanjan7

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 140
Celková čítanosť: 272110x
Priemerná čítanosť článkov: 1944x

Autor blogu

Kategórie