Založ si blog

Zhovadilosť zhovadilých alebo Prečo toľká zloba v mediálnom priestore

Ak administrátor nedajbože vymaže tento príspevok s ohľadom na neslušný titulok, budem to pokladať za nepriamy súhlas s tým, voči čomu ako bloger vytrvalo už dlho bojujem. Totiž, že o blogeroch, aj keď sa spravidla nepodpisujú občianskym menom a priezviskom, sa dá vystopovať všetko až po čísla topánok, anonymní komentátori pod príspevkami majú neoprávnenú výsadu. Byť aj zhovadilými. Pravdaže, česť výnimkám.

Niekto mávne rukou, že je tam toho, nech každý má právo slobodne sa vysloviť, hoci aj zákerným a podlým spôsobom. Veď aj takí občania žijú medzi nami a ak potrebujú ventilovať svoje niekedy aj najnižšie podprahové „“ťahy“ a cítia sa dokonca majstrami sveta pri klávesniciach, prosím.

Ibaže, vidím to inak. Pridržiavam sa názoru, že po brutálnom útoku na premiéra, čo nespadlo z neba, ale vytrysklo z istého podhubia, by celá spoločnosť mala byť citlivejšia na zlobu a nenávisť. Na každom mieste. Teda aj v blogoch Pravda. Politici z istého tábora možno dostanú rozum, hoci mnohé „muzikantské“ reakcie po atentáte sú nepochopiteľné. Avšak médiá toho majú veľa za ušami a tí šampióni z Denníka N, ktorí údajne vedia a dôverne poznajú debilizmus, sú len špičkou ľadovca.

Vrátim sa k blogom. Ide mi o to, aby výroky nejakého komentátora pod mojím včerajším slušným príspevkom na margo senzačného víťazstva futbalistov a zhodou okolností prítomnosti prezidenta v Belgicku neboli o zhovadilosti a ožratosti. Však, pán anonym ulmanus. Poslal mi odkaz, že „bloger, ty si sa pri futbale ožral a napísal blog, dávno som nečítal takú zhovadilosť“.

Nuž dobre. Som ochotný obhajovať svoje myšlienky verejne, s plným menom a priezviskom, ale nech sa odhalí aj ulmanus a mnohí jemu podobní. A pozor, mám nasledovnú skúsenosť. Istý sudca, ktorý už vystriedal viacero súdov, dávnejšie podal na mňa ako novinára trestné oznámenie, že sa dočítal na internete, že som ho ohováral. Vraj rozkradol Elektrosvit.

Hoci na súde svedčili prísažne svedkovia, ktorí sudcu označili za pôvodne vodcu organizovanej zločineckej skupiny, trvalo dvanásť rokov, kým som sa definitívne zbavil obžaloby. Traja sudcovia si na tom lámali zuby a išlo to cez ústavný súd až do Štrasburgu. Všetko som vyhral, hoci ten oznamovateľ v talári mal najlepšieho a najdrahšieho advokáta.

Chcem tým len povedať, že o trestný čin ohovárania ide vtedy, ak niekto o inom rozširuje nepravdivý údaj a ten ohováraného poškodí v rodine, zamestnaní, mieste bydliska a pod. V mojom prípade som najprv dostal peňažný trest, potom osem mesiacov podmienečne a napokon to skončilo úplnou rehabilitáciou.

O. K., lenže 12 rokov som nemohol publikovať pod vlastným menom, o zamestnaní som mohol iba snívať, ako-tak pomohol iba predčasný a znížený dôchodok. Sudca, ktorý to celé spískal a nepredložil ani jediný dôkaz, dodnes veselo súdi. Aj s manželkou. Dopĺňajú sa, aj finančne. A rehoce sa.

Chcem teda odkázať každému, kto sadá za klávesnicu, aby dobre zvažoval, čo vyplodí. Tvrdenia bez dôkazov môžu mať nebezpečné následky. Trestný zákon stále platí, ale podmienky verejného publikovania by sa mali sprísniť. Nech anonymný a určite primitív ulmanus a jemu podobní predložia dôkazy, kedy som bol ožranom, koľkokrát a či práve aj vtedy, keď naši vyhrali. A prečo vo vzťahu ku mne používa výraz zhovadilosť. Ak sa mu to nepodarí, nech nastúpi zákon, trestný postih i s náhradou škody, t. j. nemajetkovej ujmy.

Možno by to pomohlo, lebo zloba a nenávisť sa často rozhorievajú aj z maličkostí. Ak nebude poriadok a hrozba sankcií, môžeme to zabaliť.

A nad streľbou a násilnosťami bude neskoro lamentovať.

.

Ja som doktor, kto je viac alebo Všetci utekajme…

27.09.2024

Už dávno som s takou nechuťou nepristupoval k napísaniu príspevku ako teraz. Venovať sa lekárom a ich platom vo chvíli, keď máte matku v nemocnici, asi nie je prezieravé. A keď to navyše možno vyznie ako „útok“ na mužov a ženy v bielych plášťoch, asi len ťažko sa to bude doma vysvetľovať. Iba podotýkam, že doktorom a najmä sestričkám nič nezávidím. [...]

Kto si to myslí okrem Plavákovej alebo Huliak sa nebojí ani medveďov

26.09.2024

Nech nasledujúce riadky nik z poslancov veľaváženej Národnej rady SR nevzťahuje na seba. Avšak ak niekto porovnáva zákonodarné procesy u nás s nacistickými Norimberskými zákonmi priamo alebo len marginálne, taký poslanec si kráľovský plat nezaslúži. Mám tentoraz na zreteli poslankyňu NR SR za Progresívne Slovensko Luciu Plavákovú. Nešlo len o toto vyjadrenie. Pozorne a [...]

Ako zefektívniť Svätoplukove prúty alebo Nájdu sa aspoň traja múdri „synovia“ ?

24.09.2024

Dosť pochybujem, že súčasná mladá generácia so slúchadlami na ušiach, mobilmi a perspektívou umelej inteligencie vôbec vie alebo aspoň čosi tuší o Svätoplukovi a jeho povestných prútoch. Podľa povesti staručký kráľ z čias Veľkej Moravy mal troch synov a názorne ich poučil, kedy budú neporaziteľní. Zväzok prútov nepolámali, po jednom to išlo hravo. Tí synovia sa [...]

Kríza na Blízkom východe otriasa aj ratingom Izraela, Moody's mu ho zhoršila o dva stupne

28.09.2024 06:21

Medzinárodná ratingová agentúra Moody's zhoršila hodnotenie úverovej spoľahlivosti Izraela o dva stupne na známku Baa1.

turecko

Staviteľa budovy, ktorá v Turecku spadla pri zemetrasení, odsúdili na 865 rokov

28.09.2024 06:10

Na 865 rokov odňatia slobody odsúdili v piatok v Turecku muža zodpovedného za stavbu budovy v meste Adana.

lukasenko sluzka

Dlhoročná Lukašenkova volebná služobníčka odporúča hlasovať o svojom zbožňovanom prezidentovi podľa Stalinovho receptu

28.09.2024 06:00

Absolútne súhlasím so Stalinom, ktorý označil za optimálny čas volieb dva mesiace - november a marec, povedala bývalá šéfka ústrednej volebnej komisie.

Rudolf Huliak / Tomáš Taraba / Andrej Danko /

Najslabší článok s veľkým vplyvom. SNS sa podarilo to, čo žiadnej strane. Politológ: Fico by za Danka náhradu nenašiel

28.09.2024 06:00

Po roku od volieb si Pravda pripravila anketu s predsedami poslaneckých klubov a zhodnotenie pôsobenia a kľúčových momentov parlamentných strán.

milanjan7

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 146
Celková čítanosť: 285770x
Priemerná čítanosť článkov: 1957x

Autor blogu

Kategórie